Milo - kuun vartija

Keskustelun tueksi

  • Miksi Milo tulee valituksi kuun vartijaksi? Onko Milo mielestäsi hyvä kuun vartija? Onko auringon vartijana sopiva tyyppi? Miksi he mielestäsi sopivat tai eivät sovi tehtäväänsä?
  • Millaisia vahvuuksia tarinan päähenkilöillä on (esim. empatia, peräänantamattomuus, toisen rauhoittamisen kyky, fyysiset voimat)? Miten he hyödyntävät niitä? Millaisia vahvuuksia sinulla on? Miten ihminen voi löytää omat vahvuutensa ja voimavaransa vaikealla hetkellä?
  • Mitä tarinan käärmeet edustavat? Miten ne pyrkivät vaikuttamaan hahmojen mieliin? Millaisia ikäviä tunteita (kateus, epäilykset itseä ja muita kohtaan…) tunnistat hahmojen ajattelussa? Onko sinulla joskus samanlaisia tunteita? Miten niitä voisi käsitellä?
  • Kuvaile elokuvan maailmaa ja sen otuksia. Miltä elokuva näytti? Millaisia hahmoja muistat? Millaisia tapahtumapaikkoja siinä oli?
  • Miten animaatio eroaa elokuvasta, jossa näyttelevät ihmiset? Mieti muita näkemiäsi animaatioelokuvia ja vertaa niitä Milo – kuun vartija -elokuvaan. Mitä yhtäläisyyksiä ja eroja huomaat? Animaatioelokuvasta voit lukea lisää esimerkiksi täältä.

Lähde: Koulukinon Media-avain-palvelu

Elokuvasta voi tilata koulukinonäytännön elokuvateatteriin.

Materiaaliin liittyvät elokuvat

Milo - kuun vartija

(Mune, le gardien de la lune)

Ohjaaja: Alexandre Heboyan, Benoît Philippon

Maa: Ranska Vuosi: 2014

Kesto: 86min Ikäraja: 7

Levittäjä: Snapper Films Oy

Näyttelijät:
Suomenkielisinä ääninäyttelijöinä mm. Petrus Kähkönen, Markus Niemi, Emma Louhivuori ja Carl-Kristian Rundman


Oppimateriaalit ja elokuvat Sopivan elokuvan valitseminen Elokuvateatterien ja levittäjien yhteystietoja Koulukinonäytännön järjestäminen elokuvateatterissa Ohjeita elokuvan katsomiseen koulussa