Elokuvan jälkeen

Kappale kauneinta Suomea – The Beauty of Errors Kuva: Pirkanmaan elokuvakeskus ry (PEK)
Keskustelukysymyksiä elokuvan jälkeen
- Millaisia tunteita Teron ja Henrin suhde herätti sinussa?
- Missä kohdissa huomasit heidän välillään läheisyyttä, ja missä kohdissa jännitteitä?
- Miten elokuva kuvaa sitä, että lapsi kasvaa aikuiseksi?
- Miksi Teron on vaikea hyväksyä Henrin itsenäistymistä?
- Oletko nähnyt omassa elämässäsi tilanteita, joissa jonkun on ollut vaikea päästää irti?
- Miten yksinäisyys näkyy Teron arjessa?
- Mitä yhteisö merkitsee hänelle?
- Onko yksinäisyys elokuvassa kuvattu enemmän valintana vai olosuhteiden seurauksena?
- Tuntuiko jokin kohtaus erityisen aidolta? Miksi?
- Miten elokuva kuvaa isovanhempien roolia perheessä?
- Missä kohdissa roolit kääntyvät niin, että lapsi huolehtii vanhemmasta?
© Koulukino 2026