keyboard_arrow_up
menu
SV | EN | RU
SV | EN | RU

Suosittu Angry Birds –mobiilipeli on tehty nyt elokuvaksi. Viihdekonseptin siirtämistä yhdeltä alustalta toiselle, esimerkiksi pelistä animaatioksi, kutsutaan adaptaatioksi. Peli keskittyy action-kohtauksiin, mutta elokuvaan on luotava enemmän tarinaa. Angry Birds –elokuvan tarina on se, miksi linnuista tuli vihaisia.

  • Keskustelkaa siitä, miten pelin maailma on laajennettu elokuvaksi seuraavien asioiden kautta:
    Taustakertomus: miten Redin tarina pohjustetaan?
    Aikaulottuvuus: miten pitkälle taaksepäin ajassa elokuvassa mennään? Keiden elokuvan hahmojen menneisyydestö kerrotaan? Miten se tehdään?
    Hahmot: miten hahmoista tehdään mielenkiintoisempia? Mitä elokuvan Vihaiset linnut eroavat pelin Vihaisista linnuista?
     
  • Mitä peleistä kehiteltyjä elokuvia olet nähnyt? Miten ne eroavat pelistä?
     
  • Minkä pelin tekisit itse animaatioelokuvaksi (tai näyttelijöiden avulla näytellyksi elokuvaksi)? Miten kehittelisit tarinan ja laajentaisit pelin maailmaa? Miten tekisit elokuvaversion ymmärrettäviksi niille katsojille, jotka eivät pelaa pelejä?

Maailman luominen

Sekä pelissä että animaatiossa on luotava uskottava maailma yksityiskohtineen, jossa on pää- ja sivuhenkilöiden lisäksi muita asukkeja, koteja, muita rakennuksia ja yhdyskunta.

  • Miten Lintusaari on luotu?
     
  • Mitä ihmisyhdyskuntia muistuttavia elementtejä sieltä löytyy?
     
  • Miten Lintusari eroaa possujen yhteisöstä?