keyboard_arrow_up
menu
SV | EN | RU

Osallistu Koulukinon palautekyselyyn

Arvomme kaikkien palautetta antaneiden kesken elokuvalippuja

SV | EN | RU

a) Julkisuudessa on aina kaksi puolta. Jaa luokka tai ryhmät kahteen osaan. Toiset miettivät julkisuuden hyviä ja positiivisia puolia ja toiset huonoja ja
negatiivisia puolia. Ryhmät kirjoittavat ylös pohdinnan tuloksia. Tehtävä voidaan purkaa esim. väittelyssä. Toinen vaihtoehto on, että sekä positiiviset että negatiiviset puolet kirjoitetaan paperilapuille, jotka sekoitetaan keskenään. Laput luetaan satunnaisessa järjestyksessä ja samalla voidaan miettiä onko asia positiivinen vai negatiivinen – vai molempia?

b) Julkisuuskuva? Lehdistä etsitään julkisuuden henkilöiden kuvia. Kuvat leikataan irti ja jaetaan kolmeen pinoon:

  1. Henkilöt, joilla on positiivinen julkisuuskuva
  2. Henkilöt, joilla on negatiivinen julkisuuskuva
  3. Henkilöt, joilla on neutraali eli ei positiivinen eikä negatiivinen julkisuuskuva.

Henkilöt esitellään muille japerustellaan valinnat. Vähintään kolme julkisuuden henkilöä joka kategoriassa.