Opettajalle
Tehtävät ja elokuva soveltuvat suomen kielen ja kirjallisuuden (ÄI4, ÄI5, ÄI10, ÄI11) ja suomen toisena kielenä ja kirjallisuuden (S24, S210, S211) opintojaksoille. Elokuva sopii myös elämänkatsomustiedon (ET1, ET2), filosofian (FI2, FI3), musiikin (MU2, MU3), terveystiedon (TE1, TE2), psykologian (PS2, PS4), kotitalouden, liikunnan, ilmaisutaidon, tekstiilityön ja kuvataiteen opetukseen. Peruskoulussa elokuvaa voi käsitellä ainakin niissä listan oppiaineissa, joita peruskoulussa opetetaan.
Oppimateriaali ja elokuva soveltuvat myös lukion opetussuunnitelman yleisiin opetuksen ja kaikkiin laaja-alaisen osaamisen tavoitteisiin, kuten globaali- ja kulttuuriosaaminen, hyvinvointiosaaminen, vuorovaikutusosaaminen, eettisyys ja ympäristöosaaminen, yhteiskunnallinen osaaminen ja monitieteinen ja luova osaaminen.
Tiedonhaun tulokset auttavat tekemään esimerkiksi oppimateriaalin kirjoitustehtäviä ja ymmärtämään elokuvan aikakausia 1980–2000-lukua, Kikan uran aikaa. Ne kannattaa tehdä ennen elokuvan katsomista. Jos opiskelijoille annetaan luku- tai kirjoitustaidon tai luovan kirjoittamisen tehtävä, ne kannattaa esitellä ennen elokuvan katsomista, jotta osaa kiinnittää elokuvan aikana huomiota tehtävän kannalta olennaisiin asioihin.
Tehtävät voi käsitellä eri tavoin, ei vain alasivujen otsikoissa ehdotetuilla tavoilla. Muokkaaminen ja soveltaminen oman ryhmän tarpeisiin on suositeltavaa.