keyboard_arrow_up
menu
SV | EN | RU

Osallistu Koulukinon palautekyselyyn

Arvomme kaikkien palautetta antaneiden kesken elokuvalippuja

SV | EN | RU

Merirosvolaivat ja Mikä-Mikä-maa

 

1. a) Etsikää kirjastosta tietoa merirosvoista. Mitä heistä kerrotaan? Mitkä asiat merirosvoista ovat keksittyjä tarinoita ja mitkä ovat todellisia asioita? Selvittäkää onko merirosvoja vielä olemassa. 
 
b) Merirosvolaiva-kollaasi. Piirtäkää tai maalatkaa näyttäviä merirosvolaivoja korkeine mastoineen ja luurankolippuineen. Leikatkaa laivat ääriviivoja myöten irti paperista. Laveeratkaa toinen paperi vesivärin sinisen sävyillä. Paperin kuivuttua repikää siniseksi maalatusta paperista suikaleita. Lopuksi liimatkaa värilliselle piirustuspaperille sekä merirosvolaiva että ”vaahtopäiset” suikaleet aalloiksi. 
 
2. ”Toisesta oikealle ja suoraan aamuun saakka” 
Osoitteena toisesta oikealle ja suoraan aamuun saakka, johdattaa Peter Pan lapset halki avaruuden kohti Mikä-Mikä-maata. Suunnitelkaa ja rakentakaa ryhmissä Mikä-Mikä-maan pienoismalleja tai luokkana yksi iso maa, johon jokainen ryhmä rakentaa sovitun kohteen, mm. intiaanien leirin, merirosvolaivan, Peter Panin kodin, Wendyn majan, merenneitojen lahden, jne. J.M. Barrie: Peter Pan, Art House 2002 kirjan alkulehdiltä löytyy yksi karttapohja Mikä-Mikä- maasta. Rakennusmateriaaleina voi käyttää erilaisia askartelu- ja luonnonmateriaaleja. Rakentelutöihin on aina hyvä varata runsaasti aikaa sekä itse työskentelyyn että keskusteluun valmiiden töiden äärellä.