Tunnetaidot
Tunteiden tunnistaminen ja nimeäminen
Oppilaat voivat kirjoittaa pareittain virkkeisiin jatkoa. Tehtävän kohdat kannattaa purkaa luokassa yhdessä keskustelemalla. Parit voivat myös keskustella toisen parin kanssa vastauksistaan.
- Georgia pelotti, jos…
- Jason-isä palasi, koska…
- Ali oli surullinen, kun…
- Naapurin äiti oli vihainen, kun…
- Georgie oli vihainen, koska…
- Elokuvan lopussa Jason ja Georgie…
- Tulen kiukkuiseksi, jos…
- Georgien koulukaveri oli…
- Elokuvassa hämillään oli…
- Elokuvassa iloisia olivat…
- Georgie tunsi videota katsoessaan…
- Alilla oli hauskaa, kun…
Tunteiden säätely
- Mitä Jason teki, kun hän antoi puhelimestaan videon katsottavaksi Georgielle? (Häntä jännitti niin paljon, että meni pelaamaan koripalloa siksi ajaksi)
- Mitä vinkkejä antaisit Georgille silloin, kun suututtaa oikein paljon?
- Mitä silloin voi tehdä, kun on surullinen?
Empatia – kyky asettua toisen asemaan
- Miltä Georgiesta saattoi tuntua silloin, kun hän sai isältään rannekorun?
- Mitä Georgie ajattelee rakentaessaan tornia?
- Miltä Alista tuntuu, että hänellä on ystävä Georgie?
- Mitä Jason-isä saattaa ajatella, kun hän soittaa ensimmäisen kerran ovikelloa tullessaan Georgien luokse?
Vuorovaikutustaidot – ongelmanratkaisua ja ymmärtämistä!
- Mitä Jason teki kuultuaan, että Georgie oli lyönyt koulukaveria?
- Miten Georgie koitti pyytää anteeksi koulukaveriltaan?
- Miten Ali ja Georgie saivat sovittua riitansa?
- Mitä vinkkejä antaisit Alille silloin, kun on riitaa kavereiden kanssa?
- Mitä neuvoja Jason antoi Georgielle?
- Mitä vinkkejä antaisit Georgille? Entä Jason-isälle?
© Koulukino 2024