keyboard_arrow_up
menu
SV | EN | RU

Osallistu Koulukinon palautekyselyyn

Arvomme kaikkien palautetta antaneiden kesken elokuvalippuja

SV | EN | RU

Tunteiden tunnistaminen ja nimeäminen 

Oppilaat voivat kirjoittaa pareittain virkkeisiin jatkoa. Tehtävän kohdat kannattaa purkaa luokassa yhdessä keskustelemalla. Parit voivat myös keskustella toisen parin kanssa vastauksistaan. 

  • Georgia pelotti, jos… 
  • Jason-isä palasi, koska… 
  • Ali oli surullinen, kun… 
  • Naapurin äiti oli vihainen, kun… 
  • Georgie oli vihainen, koska… 
  • Elokuvan lopussa Jason ja Georgie… 
  • Tulen kiukkuiseksi, jos… 
  • Georgien koulukaveri oli… 
  • Elokuvassa hämillään oli… 
  • Elokuvassa iloisia olivat… 
  • Georgie tunsi videota katsoessaan… 
  • Alilla oli hauskaa, kun… 

Tunteiden säätely 

  • Mitä Jason teki, kun hän antoi puhelimestaan videon katsottavaksi Georgielle? (Häntä jännitti niin paljon, että meni pelaamaan koripalloa siksi ajaksi) 
  • Mitä vinkkejä antaisit Georgille silloin, kun suututtaa oikein paljon? 
  • Mitä silloin voi tehdä, kun on surullinen? 

Empatia – kyky asettua toisen asemaan 

  • Miltä Georgiesta saattoi tuntua silloin, kun hän sai isältään rannekorun? 
  • Mitä Georgie ajattelee rakentaessaan tornia? 
  • Miltä Alista tuntuu, että hänellä on ystävä Georgie? 
  • Mitä Jason-isä saattaa ajatella, kun hän soittaa ensimmäisen kerran ovikelloa tullessaan Georgien luokse? 

Vuorovaikutustaidot – ongelmanratkaisua ja ymmärtämistä! 

  • Mitä Jason teki kuultuaan, että Georgie oli lyönyt koulukaveria? 
  • Miten Georgie koitti pyytää anteeksi koulukaveriltaan? 
  • Miten Ali ja Georgie saivat sovittua riitansa? 
  • Mitä vinkkejä antaisit Alille silloin, kun on riitaa kavereiden kanssa? 
  • Mitä neuvoja Jason antoi Georgielle? 
  • Mitä vinkkejä antaisit Georgille? Entä Jason-isälle?