Elokuvan jälkeen

Keskustelkaa yhdessä seuraavista kysymyksistä:
- Mitä mieltä olit elokuvasta?
- Mikä oli sinun lempihahmosi? Miksi?
- Mitä elokuvalla halutaan kertoa?
- Onko Itämeren tilanne oikeasti sellainen kuin elokuvassa?
Päiväkirja
1. Elokuvan päähahmo Emilia pitää päiväkirjaa. Miksi päiväkirjaan kirjoitetaan? Miettikää yhdessä tai pienissä ryhmissä
2. Aloittakaa luokan oma päiväkirja. Jokainen kirjoittaa tai piirtää siihen vuorollaan.
Supersankari
1. Kirjoitustehtävä: Millaisia supervoimia sinä haluaisit? Miksi? Mitä tekisit?
2. Keksikää omat supersankarit. Mitä he voivat tehdä? Piirtäkää ja kertokaa.
3. Keksikää pienissä ryhmissä omat supersankarit. Suunnitelkaa elokuva. Minkälainen hahmo on? Mikä on ongelma? Miten ongelma ratkeaa? Kuvatkaa elokuvan traileri.