keyboard_arrow_up
menu
SV | EN | RU
SV | EN | RU

Keskustelkaa yhdessä tai kirjoittakaa seuraavista aiheista:

  • Mitä koulukiusaaminen on? Mistä huomaa, jos kaveria kiusataan?
  • Oletko sinä nähnyt koulukiusaamista? Jos olet, niin muistatko, millainen tilanne se oli? Teitkö sinä jotain, kun huomasit sen?
  • Miltä tuntuisi, jos joku kiusaisi sinua?
  • Miten kiusaamista voi estää?
  • Elokuvassa Rasva-Antero kiusasi Simoa. Miksi Rasva-Anterosta oli tullut kiusaaja? Miksi juuri Simoa kiusattiin?
  • Aluksi Emilia ei puolustanut Simoa. Miksi? Miksi hän kuitenkin myöhemmin alkoi puolustaa Simoa?
  • Toimiko opettaja mielestäsi oikein, kun hän sai tietää, että Simoa kiusattiin?
  • Mitä sinä tekisit, jos olisit Simo, Emilia, Rasva-Antero tai opettaja?

Sosiogrammi

Sosiogrammin avulla opettaja voi selvittää luokan sosiaalisia suhteita.