Koulukiusaaminen

Keskustelkaa yhdessä tai kirjoittakaa seuraavista aiheista:
- Mitä koulukiusaaminen on? Mistä huomaa, jos kaveria kiusataan?
- Oletko sinä nähnyt koulukiusaamista? Jos olet, niin muistatko, millainen tilanne se oli? Teitkö sinä jotain, kun huomasit sen?
- Miltä tuntuisi, jos joku kiusaisi sinua?
- Miten kiusaamista voi estää?
- Elokuvassa Rasva-Antero kiusasi Simoa. Miksi Rasva-Anterosta oli tullut kiusaaja? Miksi juuri Simoa kiusattiin?
- Aluksi Emilia ei puolustanut Simoa. Miksi? Miksi hän kuitenkin myöhemmin alkoi puolustaa Simoa?
- Toimiko opettaja mielestäsi oikein, kun hän sai tietää, että Simoa kiusattiin?
- Mitä sinä tekisit, jos olisit Simo, Emilia, Rasva-Antero tai opettaja?
Sosiogrammi
Sosiogrammin avulla opettaja voi selvittää luokan sosiaalisia suhteita.
© Koulukino 2025