Elokuvan juoni ja hahmot
Muistelkaa yhdessä, mitä elokuvassa tapahtui. Voitte myös leikkiä tilanteita. Ottakaa sopivissa kohdissa käyttöön tunnekortit tai -nurkat.
Tehtävä 1: Draamamatka
Elokuvassa noidutaan. Noitukaa tekin – tehkää draamamatka päiväkodissa, koulussa tai vaikkapa lähimetsässä. Ottakaa mukaan taikasauva – vain sillä voi taikoa. Jokainen saa taikoa vuorotellen. Taikoa voi mitä tahansa, esimerkiksi muuttaa sängyn norsuksi, puun avaruusraketiksi tai vaikka taikoa kaikille jätskit. Seuraavan taian on aina sovittava edelliseen niin, että matkasta tulee ehjä. Muistakaa reagoida taikoihin! Lopuksi aikuisen on taiottava kaikki ennalleen.
Tehtävä 2: Possun vaaratilanne
Elokuvassa Possu juoksee tielle hakemaan palloa. Lotta nostaa hänet viime hetkellä taian avulla ilmaan ennen kuin Johtaja Myyrän auto osuu häneen. Miettikää erilaisia vaaratilanteita päiväkodissa tai kotona. Esittäkää sitten ne joko itse tai lelujen avulla. Yksi lapsista saa olla noita, joka pelastaa vaaraan joutuneen. Muista keskustella siitä, että tosielämässä noita ei tule pelastamaan vaan voi käydä pahasti.