keyboard_arrow_up
menu
SV | EN | RU
SV | EN | RU
Siirtolainen (1917)

Opintojakson sisältö valitaan kolmesta vaihtoehdosta:

a. Uutuuksien opintojakso

Opiskelija tutustuu Koulukinon oppimateriaaleihin ja valitsee 4 – 5 teatterilevityksessä olevaa elokuvaa Koulukinon valikoimasta. Samalla selvitetään, mitkä uutuuselokuvista ovat katsottavissa lähielokuvateattereissa. Kannattaa valita elokuvia eri genreistä, jotta käsitys elokuvasta laajenee. Opintojaksoon voi sisällyttää myös yhden tai useamman elokuvan, johon Koulukinolla ei vielä ole oppimateriaalia, jos opiskelija ideoi oppimateriaalin ja liittää sen osaksi lopputyötä.

Suunnitelmaan kirjataan henkilökohtaiset oppimistavoitteet, lista katsottavista elokuvista ja arvio siitä, kuinka monta tehtävää kustakin elokuvasta tehdään. Samalla päätetään vastausten vähimmäissanamäärä.

Kun suunnitelma on laadittu, hyväksytty ja allekirjoitettu ohjaavan opettajan kanssa, opintojakso alkaa. Opiskelija katsoo elokuvat ja valitsee Koulukinon tehtävistä kiinnostavimmat. Elokuviin perehdytään Koulukinon esittelytekstien ja muiden lähteiden avulla.

Elokuvakokemus puretaan tehtävien vastauksissa. Opintojakso on suoritettu, kun lopputyöksi kootut tehtävien vastaukset on toimitettu arvioitavaksi sovitusti ja koossa on yhteensä 38 työtuntia.

b. Klassikoiden opintojakso

Opintojakson aluksi opiskelijan kannattaa pohtia, miten hän määrittelee klassikon. Opiskelija tutustuu Koulukinon oppimateriaaleihin ja valitsee 4 – 5 klassikkoelokuvaa Koulukinon valikoimasta. Jotta klassikoista ja elokuvista syntyy laaja kuva, kannattaa valita elokuvia eri genreistä. Opintojaksoon voi sisällyttää myös yhden tai useamman elokuvan, johon Koulukinolla ei vielä ole oppimateriaalia, jos opiskelija ideoi oppimateriaalin ja liittää sen osaksi lopputyötä. Klassikkoelokuvavinkkejä löytyy esimerkiksi IhmeFilmin sivuilta ja KAVI:n Elokuvapolulta, jossa voi myös katsoa elokuvia.

Opintojaksosuunnitelmaan kirjataan henkilökohtaiset oppimistavoitteet, lista katsottavista elokuvista ja arvio siitä, kuinka monta tehtävää kustakin elokuvasta tehdään. Suunnitelmaan kirjataan myös vastausten vähimmäissanamäärä. Jos erityisesti elokuvahistoria kiinnostaa, voi valita Koulukinon “Elokuvahistoria”-paketin tai osia siitä.

Kun suunnitelma on laadittu, hyväksytty ja allekirjoitettu ohjaavan opettajan kanssa, opintojakso alkaa. Opiskelija katsoo elokuvat ja valitsee Koulukinon tehtävistä kiinnostavimmat. Elokuviin perehdytään Koulukinon esittelytekstien ja muiden lähteiden avulla.

Elokuvakokemus puretaan tehtävien vastauksissa. Opintojakso on suoritettu, kun lopputyöksi kootut tehtävien vastaukset on toimitettu arvioitavaksi sovitusti ja koossa on yhteensä 38 työtuntia.

c. Uutuuksien ja klassikoiden opintojakso

Opintojakson aluksi opiskelijan kannattaa pohtia, miten hän määrittelee klassikon. Opiskelija tutustuu Koulukinon oppimateriaaleihin ja valitsee 4 – 5 uutuus- tai klassikkoelokuvaa Koulukinon valikoimasta. Jotta klassikoista ja elokuvista syntyy laaja kuva, kannattaa valita elokuvia eri genreistä. Opintojaksoon voi sisällyttää myös yhden tai useamman elokuvan, johon Koulukinolla ei vielä ole oppimateriaalia, jos opiskelija ideoi oppimateriaalin ja liittää sen osaksi lopputyötä.

Opintojaksosuunnitelmaan kirjataan henkilökohtaiset oppimistavoitteet, lista katsottavista elokuvista ja arvio siitä, kuinka monta tehtävää kustakin elokuvasta tehdään. Suunnitelmaan kirjataan myös vastausten vähimmäissanamäärä. Jos erityisesti elokuvahistoria kiinnostaa, voi valita Koulukinon “Elokuvahistoria”-paketin tai osia siitä.

Kun suunnitelma on laadittu, hyväksytty ja allekirjoitettu ohjaavan opettajan kanssa, opintojakso alkaa. Opiskelija katsoo elokuvat ja valitsee Koulukinon tehtävistä kiinnostavimmat. Elokuviin perehdytään Koulukinon esittelytekstien ja muiden lähteiden avulla.

Elokuvakokemus puretaan tehtävien vastauksissa. Opintojakso on suoritettu, kun lopputyöksi kootut tehtävien vastaukset on toimitettu arvioitavaksi sovitusti ja koossa on yhteensä 38 työtuntia.